Friday, November 23, 2012

Thanksgiving & Black Friday

Jak co roku Ameryka obchodzila w czwartek swieto dziekczynienia. Chyba kazdy na swiecie wie co to za swieto glownie dzieki tradycyjnemu indykowi, ktory jest serwowany w kazdym domu. Rodzina spotyka razem przy stole, wspominajac za co sa wdzieczni w swoim zyciu, za kazde dobra ktore ich spotkaly.

Moje pierwsze swieto dziekczynienia swietowalismy u rodziny E. Jako iz jego rodzice pojechali na wakacje do Londynu, my udalismy sie do jego cioci. Tam poznalam dwie ostatnie siostry E. mamy, ich dzieci i jego wujka wraz z jego mama. Oprocz tradycyjnego indyka ( ktory swoja droga byl przepyszny) na stole mozna bylo znalesc slodkie ziemniaki ( ktore sa tutaj bardzo popularne. Nigdy ich jeszcze nie smakowalam wiec niewiem jak smakuja), normalne zmiksowane ziemniaki, galaretke zurawinowa ( ktora zazwyczaj je sie z indykiem) i stuffing. Stuffing byl czym nowym dla mnie i mimo iz probowalam zapamietac z czego sie sklada, wciaz nie mam pojecia. Wspomagajac sie google jest to upieczony chleb z roznymi przyprawami i warzywami.

Po obiedzie udalismy sie do jednej z znajomych E. cioci. Mieszka ona w ogromnym domu z ogromna kuchnia. Ma rowniez wielki komin ktory wyglada jak z wszystkich swiatecznych filmow gdzie mikolaj wpada do srodka i zostawia prezenty.


Slyszelismy ze jest ona bardzo dobra kucharka, co udowodnila serwujac nam deser. Upiekla ona z 6 roznych plackow i tortow. Przed deserem jednak, wszyscy udali sie za dom gdzie rozegrali mecz fudbolu amerykanskiego. Ja nie wzielam w tym udzialu gdyz nigdy nawet nie widzialam meczu w tv i nie mam pojecia jakie sa zasady. Jednak znajomosc zasad byla zbedna gdyz w rozgrywce brali udzial nawet male dzieci czy pies. Niestety sa to moje jedyne zdjecia z tego dnia gdyz nie mialam okazji zrobic wiecej.


Po powrocie do domu, dowiedzielismy sie ze najblizsze centrum handlowe otwieraja juz o 12 w nocy. Czarny piatek to czas gdzie sa wielkie wyprzedaze. Ludzie stoja w kolejach po pare godzin, przepychaja sie jak wariaci tylko by dostac telewizor czy inne sprzety elektroniczne troche taniej niz normalnie.


Jako iz sama chcialam doswiadczyc tego szalenstwa punkt 12.00 spotkalismy znajomego i ruszylismy na zakupy. Kolejka do sklepu z elektyka byla nieskonczona wiec ruszylismy na sklepy z ubraniami. W niektorych sklepach byly obnizki 40% czy 50% za kazda rzecz.







Po calym dniu bylismy bardzo zmeczeni wiec kupilismy wiecej niz planowalismy ale to chyba nie jest nic zlego :) Napewno udalo nam sie zaoszczedzic. 



Teraz gdy jest juz po Thanksgiving rozpoczyna sie okres swiateczny. USA nie jest krajem gdzie wiekszosc to katolicy, jednak mozna juz zauwazyc wiele przyozdobionych domow, tworzenie specjalnych sklepow swiatecznych czy zrobic sobie zdjecie z gwiazdorem w centrum handlowym. 


2 comments:

  1. Jaki fajny blog :D Zazdroszczę tych obniżek :D

    ReplyDelete
  2. Fajny blog zapraszam do mnie http://omijasz.blogspot.com/

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...